Deklaracja dostępności

MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 5 IM. JANA KILIŃSKIEGO zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://edukacja.bip.czestochowa.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Dodatkowe informacje oraz opis skrótów klawiaturowych

Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać na różnych systemach operacyjnych i różnych przeglądarkach. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach. Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury, poprzez użycie klawisza tabulacji (Tab) oraz za pomocą poniżej wymienionych skrótów klawiszowych, które nie kolidują z czytnikami ekranu:
  • przejdź do głównego menu
  • przejdź do treści
  • przejdź do wyszukiwarki
  • przejdź do mapy serwisu
W celu wywołania danego skrótu, należy wcisnąć kombinację klawiszy odpowiednią dla używanej przeglądarki: dla przeglądarki Opera, Chrome, Safari oraz Internet Explorer: lewy ALT + klawisz skrótu dla przeglądarki Mozilla: lewy ALT + SHIFT + klawisz skrótu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Magdalena Kimla - mejlowo mp05@edukacja.czestochowa.pl lub telefonicznie 343634939.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Do budynku prowadzi jedno wejście od ulicy Górskiej. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Do wejścia prowadzą od furtki: schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Na teren przedszkola można wejść korzystając z szerokiej bramy, która jest otwarta w godzinach urzędowania przedszkola. Wejście do budynku jest od strony frontu. Aby dostać się do budynku przedszkola należy pokonać 5 stopni za furtką by wejść na plac przedszkola. Za drzwiami wejściowymi po prawej stronie znajduje się dzwonek w celu przywołania osoby, która ręcznie otworzy drzwi. Budynek ma dwie kondygnacje, w budynku nie ma windy, aby wejść na drugie piętro należy pokonać 22 stopnie. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych, toaleta dla osób dorosłych znajduje się w holu przedszkola, możliwość wjazdu wózkiem. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma tyflomap. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma wyznaczonego obszaru kontroli. W gabinecie dyrektora dostępny jest podgląd monitoringu obejmujący wejście główne i teren wokół przedszkola. Przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, warunkiem wejścia na teren budynku przedszkola z psem asystującym jest wyposażenie psa w uprzęż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do placówki z psem asystującym nie zwalania osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

metryczka


Wytworzył: Dyrektor Małgorzata Bajdur (22 września 2020)
Opublikował: Marta Teper (22 września 2020, 16:08:46)

Ostatnia zmiana: Marta Teper (26 marca 2025, 14:28:11)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 19065